Enterprise Web

Enterprise Web

Doel

Doel van deze werkgroep is om een draagvlak te creëren om ervaringen tussen Nederlandse wetenschap en bedrijfsleven op het vlak van Web 2.0 architecturen en toepassingen uit te wisselen.

Scope

Web 2.0 is de nieuwe trend op het vlak van informatietechnologie waar distribueren van informatie steeds interactiever wordt met gebruikers. Nieuwe vormen van sociale software en business modellen poppen overal op, met wisselend succes.

De doelen van deze werkgroep zijn:

  • Samenstellen van een breed draagvlak met leden van zowel de academische wereld als bedrijfsleven;
  • Het definieren van de term Web 2.0;
  • Inventariseren van gebruik van web 2.0 technologieën, sociale computing en business modellen binnen Nederland;
  • Identificeren van bottlenecks en problemen met web 2.0 implementaties;
  • Stimuleren van gebruik web 2.0 technologieën in Nederland door presenteren en publiceren van thought leadership en implementatie successen;
  • Vormen van web 3.0 visie als vervolg van web 2.0.

Aanpak

Voor 2009/2010 heeft de werkgroep zich de volgende doelen gesteld:
– Creëren van werkgroep web 2.0 met leden in zowel academische wereld als bedrijfsleven;
– Het organiseren van een mini symposium rond het thema web 2.0;
– Het schrijven en publiceren van een white paper over Web 2.0 in Nederland met als onderwerpen:

  • Definitie van Web 2.0 gezien van academische kant als wel bedrijfsleven;
  • Inventarisatie van gebruik van web 2.0 technologie, sociale en business modellen binnen Nederland met typische voorbeelden;
  • Opstellen van de top 5 Nederlandse bedrijven/organisaties die web 2.0 op de meest succesvolste en innovatieve manier gebruiken;
  • Identificatie van typische bottlenecks en problemen met web 2.0 implementaties;
  • Creëren van Visie van de toekomst op gebied van web x.0

Bundel “Evolutie van het Web”

De werkgroep heeft naar aanleiding van de vorig jaar georganiseerde NAF Insight Web 2.0 in de Enterprise een bundel artikelen gepubliceerd waarin deze ontwikkelingen beschreven worden. Voor meer informatie en downloaden: http://www.via-nova-architectura.org/artikelen/tijdschrift/evolutie-van-het-web-bundel-2009.html

Leden

  • Michael Widjaja, Chairman Werkgroep, Accenture
  • Rob Koelman, ABN AMRO
  • Robbert Zijp, Accenture
  • Arjan Petersen, Accenture
  • Natalie Kozlova, Accenture
  • Waldo Smeets, Adobe
  • Klaasjan Tukker, Adobe
  • Erik Bosman, Avanade
  • Ruben Spekle, Capgemini
  • Bram de Kruijff, GX creative online development
  • Erik Krischan, IBM
  • Iskander Smit, Info.nl
  • Edgar Vonk, Info.nl
  • Bas Jonkers, Kennisnet, ICT op school
  • Bart Bruijnesteijn, KLM
  • Willem van Loenen, KLM
  • Ruud de Jonge, Microsoft
  • Robert Slagter, Gridd, ad-interim werkgroepsvoorzitter
  • Robert Voermans, Oracle
  • Patty Muller, Schouten & Nelissen
  • Manfred Talle, Serplexicon
  • Jaco Haans, Sun
  • Rene de Vries, Sun
  • Arie van Deursen, TU Delft
  • Ali Mesbah, TU Delft
  • Engin Bozdag, TU Delft
  • Frank van Harmelen, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Willem Jan van den Heuvel, Universiteit van Tilburg
  • Jelle Terpstra, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Patricia Lago, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Erik Bosman, Wortell

Interesse om mee te doen?

Neem even contact op met Robert Slagter.

Lid worden?

Het NAF kent lidmaatschap voor organisaties. U kunt
kiezen uit drie soorten lidmaatschappen:

Klik op een van de knoppen voor meer informatie.

Leden

X